:: we hebben een date

:: we hebben een date

Onder de kop “over datumprikker en andere handige online tools” beschrijft Eduard de Wilde op Brickmeetsbyte een paar voorbeelden van gereedschappen die het leven kunnen vergemakkelijken. Hij schrijft daarover: “Het grappige is dat het enorm uitgeklede concepten zijn rondom 1 functionaliteit.”

Een van de voorbeelden die hij geeft, is Datumprikker.nl. “Erg handig als je een afspraak met meerdere personen wilt maken.”
Eduard stelt dat de synchronisatie met je desktop vooralsnog een probleem blijft. “Zolang we nog op onze desktop aangewezen zijn is het onhandig om twee keer dezelfde data te moeten invoeren. Maar goed, dat is een kwestie van tijd.”
Hij is benieuwd naar het verdienmodel achter zulke tools, of dat slechts het exploiteren van traffic via advertenties is. Dat lijkt me al helemaal geen slechte optie, vooral niet als het gaat op een manier als met Google adwords.


voorbeeld van thumbstacks

Ik denk dat het er van af hangt of er een goede connectie is met mobiele toepassingen. Dan kan ik me namelijk een attentie-service voorstellen (upcoming meeting at…) of een koppeling met je TomTom of met je Slingbox.
Verder kan ik me voorstellen dat er (nadat je online geregistreerd bent), zodra er een afspraak gemaakt is, aan de hand van de postcodes van deelnemende personen, een suggestie voor een locatie gedaan wordt (ah nee, niet weer Jan Tabak), of een restaurant/film/theater erna.

Dus ja, vooral inkomsten uit advertenties, denk ik. Maar met een beetje fantasie kleed je de uitgeklede versie zo weer aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.