:: landelijke, lokale verkiezingen

:: landelijke, lokale verkiezingen

Op Creative facts staat een voorspelling over de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen. Deze voorspelling is gedaan door Traffic4u op basis van zoektermen bij Google.

Sander Prinsen, Marketing Manager van Traffic4u, zegt in het persbericht:”Zoekmachines zijn een goede graadmeter om de populariteit van politieke partijen te bepalen”.

Die uitspraak wil ik graag eens gestaafd zien door een onderzoek naar de samenhang tussen politieke voorkeur en online zoekactiviteiten. Misschien zijn VVD-ers zo overtuigd van hun gelijk dat ze minder hun gemeentelijk partijprogramma online opzoeken. Of zijn PvdA-ers zo community gedreven dat zij dit juist wel doen. Zelfde geldt voor SP-ers, die bovendien van zichzelf nogal zoekers en wroeters zijn. Ik kan me verder voorstellen dat een nieuwe partij die flink wat populistische beloftes doet in korte tijd vaak opgezocht wordt.

Vooralsnog zijn het aannames en interpretaties die verkocht worden als onderzoek. Op zichzelf niet zo kwalijk, integendeel, complimenten voor een heel goed pr idee van traffic4u, zolang het maar verkocht wordt voor wat het is.
En als morgen blijkt dat de voorspellingen helemaal klopten, dan heeft Traffic4u wel degelijk iets heel bijzonders te melden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *