neem een stoel

neem een stoel

Naalden boezemen mij angst in. Zo simpel is het. Ik ben ooit bloeddonor geweest, maar tenslotte afgehaakt, deels vanwege de naalden.

Tattoos boeien mij niet hevig, omdat de afbeeldingen (oppervlakkig gezien) doorgaans enorme clichees zijn. Geduld om zo lang iemand aan mij te laten knutselen heb ik niet en de afbeeldingen zijn mij bovendien te definitief. Toch zijn er grote artiesten onder de tatoeëerders.

Wat mij erg intrigeert is hoe mensen met hun lichaam, kleding en assecoires reclameboodschappen kunnen vervoeren, een merk kunnen (uit)dragen.

Nu de crossover: via Coolhunting die het weer had van Needled en die wist het weer van Design Public kwam ik bij Designboom een wel heel merkwaardig fenomeen tegen. Waarom je een stoel op je lichaam zou laten tatoeëren is mij een raadsel, oke, maar wat is de impact ervan?

“Wat heb jij daar op je arm, is dat een echte gispen? Wow, waar heb je die vandaan!”
Kunnen mensen zo verzot zijn op hun iPod dat ze die in hun arm laten graveren? Dat is nog eens loyaliteit!

Voorheen kon je mensen onderscheiden per sociale klasse. Straks per clan c.q. tribe, te zien aan hun merktatoeage. Of verbaas ik me nu over iets heel gewoons?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *