Wijndieren en schroefdoppen

Wijndieren en schroefdoppen

Wijnen met dierenplaatjes,vissen, apen en kangoeroes, op de etiketten zijn goed voor de omzet. Deze flessen verkopen twee keer zo goed als flessen zonder afbeeldingen van beesten. Het bericht op Zibb/marketingsales meldt dat je helemaall niet pretentieus hoeft te doen om succes te hebben, als je maar het juiste product hebt. Volgens Danny Brager van marktonderzoeksbureau AC Nielsen is een merk als Yellow Tail sinds de introductie vijf jaar geleden een geweldig succes geworden.

Nederigheid blijkt het grote toverwoord voor wijnmakers. Behalve het gebruik van kleurige hippe etiketten worden andere nieuwe wijnen met veel succes verkocht met schroefdoppen of in dozen. De Californische wijn Fisheye wordt niet alleen in traditionele flessen verkocht maar ook in een pak van drie liter. ‘Het maakt de wijn minder intimiderend en meer benaderbaar’, aldus een woordvoerder van de producent.

Hoe intimiderend kan wijn zijn? Ik weet van Cato Negro dat ik die kocht om aan mijn dochtertje het zwarte katje te geven. Maar na twee zwarte katjes had ze wel genoeg. Ik ook.

lees verder op Zibb >>

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.