merk, concept, campagne

merk, concept, campagne

Soms verdient iemand heel veel veren.
Op 29 maart 2006 vroeg ik Daphne Dijkerman op haar weblog Somethinnew het volgende: Kun jij omschrijven wat het verschil is tussen een crossmedia-merk en een crossmedia-campagne en een crossmedia-concept?
Op 30 maart 2006, een dag later dus, had zij haar uitleg klaar, en wat voor uitleg! Ik had daar stiekem al op gehoopt, wetende dat je voor zoiets bij Daphne moet zijn. In grove trekken komt het erop neer dat ze van groot naar klein een onderverdeling maakt (deelverzamelingen) van een merk, dat concepten, dat campagnes omvat. Met daarbij uitgebreide definities van wat een merk (brand) is, wat een concept (format) is en wat een campagne (wisselende uiting) is.

En dan heeft ze ook nog een gedegen verslag gemaakt van het door Immovator georganiseerde crossmedia cafe over Internet op de buis.

One Reply to “merk, concept, campagne”

  1. @Theo; ben ook nieuwe verzameling begonnen — veertjes verzamelen.. 😉

    Graag gedaan!
    Als je nog eens een goede vraag hebt, let me know… vind het heel leerzaam om er een goed inhoudelijk log van te maken 😉

Laat een antwoord achter aan Daphne Dijkerman Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.