:: commotica

:: commotica

Commotica staat voor het beinvloeden van een groep (community) met een overeenstemmende drijfveer (motivatie), die zoveel mogelijk ruchtbaarheid (commotie) aan een bepaald gedachtengoed geven. Voorbeeld: als je met 75 mensen (geinteresseerde bezoekers van dit weblog) ieder een euro betaalt (ex BTW), kun je eenmalig het verslag van de conferentie “Crossmedia & Domotica” aanschaffen, die op vrijdag 17 maart in WTC Alnovum te Almere gehouden wordt en vervolgens de hele handel online zetten. Illegaal, maar voor een goed doel. Want van hieruit verspreidt het onderwerp zich dan, wordt becommentarieerd en evolueert zodoende. De sprekers op de conferentie zijn er teslotte bij gebaat dat het besprokene weerklank vindt bij een zo groot mogelijke groep.
Commotica is dus verwant aan buzz en WoMMa, maar vooral toegespitst op communities en dient om draagvlak te bewerkstelligen voor een bepaald gedachtengoed. Meer over deze zaken (maar dan serieus) bij een artikel van Daphne Dijkerman op Frankwatching.

bron: crossmedialog.nl

4 Replies to “:: commotica”

Laat een antwoord achter aan Theo Meereboer Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.