:: mobilisatie

:: mobilisatie

Nadat ik enige tijd mijn communicatiedrang dacht te beteugelen door prepaid te bellen, was ik het zat. Dure belminuten en telkens als het erop aankwam een dusdanig geslonken tegoed dat ik zelfs zakelijke contacten binnen een minuut moest afkappen. "Bel me even terug, ik heb geen beltegoed meer", dat klinkt niet erg professioneel. Het werd nog erger toen ook de batterij het op onvoorziene momenten ging begeven.

Ik had onvoldoende reserves (eufemisme voor rood staan), dus de aanschaf van een state of the art nieuw mobieltje zat er niet in. Aangezien ik van plan was in crossmedia concepten meer mobiel te integreren (nergens convergeren de media zo hevig als in het mobieltje), moest ik er toch echt een hebben die alles kan. Dus fotograferen met voldoende megapixels en zo mijn (toekomstig) fotoblog voeden, of met bluetooth ringtones uitwisselen, filmpjes maken en op YouTube zetten, mail ophalen en versturen, favoriete RSS feeds ontvangen, mp3-tjes luisteren, radio ook en ongelimiteerd bellen met belangrijke contacten (en met thuis).

Zodoende liet ik me verleiden tot een duur abonnement bij KPN, met korting weliswaar en een gratis toestel, sony-ericsson K800i. Dat wil zeggen op afbetaling. En dat heb ik geweten. Ik ben onvervaard tal van functies gaan proberen. Weet overigens nog niet of ik nu ook aan geocaching kan doen, of ik er tomtom of nuvi op kan zetten. Na een weekend spelen, kreeg ik al klachten over mijn afwezigheid.
En heb er flink op los gebeld; onder andere met KPN… Dat was omdat ik thuis, in afwachting van triple play dat nog niet leverbaar was, dan maar internet+bellen ging proberen. Wat een regelrechte ramp is, ik heb anderhalf uur met de helpdesk aan de telefoon gezeten. Nadat mijn vrouw al een uur bezig was geweest met alleen maar wachten tot er een medewerker onbezet was. Waarna de vaste lijn het weer deed, maar internet niet. Geen nood, ik kon mijn mail toch ook via mijn mobieltje binnenhalen! Ik heb me, wat communicatiemiddelen betreft, zelden zo vrij gevoeld.

Ik had al geen goedkoop abonnement. Maar in de eerste maand heb ik meteen drie keer het basisbedrag moeten betalen. KPN heeft mij een mobiel op afbetaling laten nemen en daarmee niet mij, maar mijn bankrekening gemobiliseerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *