I-visit biedt bezoekers info via PDA

I-Visit is een project dat geïnspireerd wordt door twee belangrijke technologische ontwikkelingen: de opkomst van de draadloze netwerken en de evolutie naar steeds compactere computerapparatuur.

De kiem van i-Visit werden gelegd door een select groepje studenten "handelsingenieur" aan de EHSAL (Brussel). Middels de twee voornoemde ontwikkelingen wil i-Visit culturele, sportieve en zakelijke evenementen aangenamer maken en van meer informatie en gepaard laten gaan aan de nieuwste technologieën, een innovatie doelstelling zodoende.

Bij de omzetting van droom naar daad werd het groepje studenten aangevuld door competente krachten uit gevarieerde disciplines. Stuk voor stuk zijn het beloftevolle jongeren met een visie, nog niet of net afgestudeerd in informatica, marketing, geschiedenis, grafische vormgeving, film- of communicatiewetenschappen.

Een PDA en/of smartphone is hierbij de ideale informatiedrager. Kunstencentrum Z33 uit Hasselt had de primeur tijdens de expositie ‘After Cage’, een tentoonstelling waarvoor tien hedendaagse kunstenaars met een aantal hen toegewezen voorwerpen wonderkamers inrichtten. In Hasselt is een grootschalige hotspot in het stadscentrum aanwezig. i
-Visit komt van de groep "ondernemers" die ook het
i-city initiatief gestart zijn.
Via de PDA’s kunnen de testgebruikers mobiele toepassingen die draaien op het i-City softwareplatform van de toekomst testen en hun feedback geven.

bron: HOTSPOT het Wi-Fi en wireless internet weblog