:: de ontgoocheling van mij

:: de ontgoocheling van mij

Het heeft, en dan spreek ik van vroeger, enige tijd geduurd eer ik te vinden was op internet. Google was nog niet zo alomtegenwoordig. Dat is nu wel anders. “Voorwaar ik vraag u: wie is populairder, Christus of Google? Bij wie kun u zichzelf het beste hervinden?”
Ik weet ook niet wat op gegeven moment mijn motief was om naar mezelf op zoek te gaan. Was het domweg nieuwsgierigheid? Of was het omdat iemand zei dat ze mij gegoggled had, iemand met wie ik eventueel zou gaan werken? Het was het laatste, maar aangespoord door het eerste.

Dat was lang voordat er weblogs waren, in de Middeleeuwen van het internet. Van crossmedia had nog niemand gehoord, van web2.0 ook nog niet. Dhtml was in opkomst. Ik heb toentertijd een webpagina gemaakt waarop twee handen aan het jongleren waren met een balletje, zodra je op een van de handen klikte begon het gegoochel, allemaal in dhtml (verschrikkelijk!). Ajax was natuurlijk al wel bekend. Welke Ajax? Ajax 2-0? Tegen wie dan? En dan had je ook nog de Ajax van de witte tornado…

Maar toen googlede ik mezelf en ik trof mezelf aan op een onhandelbare kunstenaarssite van lang geleden. Daarin stonden dingen beschreven die ik bij mijn weten toen al niet deed en nu al helemaal niet meer. Maar ik was het wel. En na verloop van tijd had ik tot overmaat van ramp opeens een naamgenoot, een blinde filosoof. Zo zie je maar, van Ajax naar Socrates is niet zo’n onmogelijke stap.
Mijn naamgenoot kwam veel hoger in de ranglijsten terecht dan ik. Dat kon zomaar niet! Vroeger wilde ik zelf filosoof worden, heel vroeger. Kon ik er dan geen vrede mee hebben dat de connotatie van mijn naam en filosofie bestond?
Nee, ik was op meerdere fronten ontgoocheld. Op dat moment had ik twee missies: zorgen dat er andere dingen over mij gevonden worden en zorgen dat mijn naamgenoot pas een pagina verder verschijnt.

Nu de praktijk: “Google indexeert de meest bezochte sites als eerste. Zorg ervoor dat je op een andere manier in de toptien van Google terecht komt. Creëer bijvoorbeeld heel veel sites over jezelf en zorg ervoor dat je de weblogs naar jezelf vernoemt. Of maak zoveel mogelijk links of content aan waardoor deze informatie in de toptien van Google verschijnt.”

bron: WebWereld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.